Udhëtimi i Honzik në Kinë - kështu tingëllonin shakatë në mediat sociale pasi tiktokeri çek Honzi Mihalek pranoi se kishte bërë një seri video për televizionin kinez. Por influencuesi çek nuk është i vetmi.
Vendet me reputacion problematik një kohë të gjatë përpiqen të ndikojnë mbi opinionin publik në favor të tyre. Propaganda historike që njohim nga Luftërat botërore, Lufta e ftohtë dhe periudha pas saj tani është ndryshuar, duke përmbushur kërkesat e publikut për një qasje që përfshin më shumë etikë dhe duke iu përgjigjur tendencave aktuale dhe ndryshimeve në monitorimin e mediave.
Ftesa e gazetarëve për udhëtime në destinacione të caktuara, dërgimi i njoftimeve për shtyp dhe dhënia e intervistave mund të mos funksionojë në vende si Siria, Arabia Saudite, Koreja e Veriut ose Kina që nuk kanë marrëdhëniet më të mira me gazetarët. Për këto arsye, po përfshihen lojtarë të rinj - ndikuesit / influencuesit.
Influencuesit nuk janë gazetarë
Shtetet që merren me menaxhimin e reputacionit të tyre janë të vetëdijshëm se lajmet e transmetuara përmes mediave tradicionale i nënshtrohen politikave editoriale që mund të shkurtojnë pjesë, të shtojnë pjesë, e kështu me radhë, të shtojë pjesë, e kështu me radhë, duke zvogëluar kështu kontrollin e dërguesit mbi mesazhin përfundimtar që vjen nga informacioni.
Kështu, disa vende po përpiqen të gjejnë mënyra për t'i komunikuar mesazhet e tyre audiencës së synuar pa një ndërmjetës. Ata kërkojnë kanale alternative të komunikimit që mund t'i kontrollojnë më mirë, por që gjithashtu ofrojnë mundësi të njëjta ose më të mira për të synuar dhe arritur grupet e duhura. Influencuesit janë një opsion dhe shumë vende kanë filluar të zbatojnë aktivitete të tilla si udhëtimet, fushatat, bashkëpunimet dhe më shumë në strategjitë e tyre të komunikimit.
Hapësira e rrjeteve sociale çeke kohët e fundit është mbushur me një tjetër polemikë rreth ndikuesve. Ticktocker i ri @honzimichalek njoftoi në një podcast tani viral se ai ishte ftuar në Kinë për një panair, i cili përfundimisht përfshinte bërjen e videove për një kanal televiziv kinez.
Megjithatë, rasti i tij ndihmoi në zbulimin e një operacioni më të gjerë të komunikimit kinez që synonte të punonte me ndikuesit çekë.
Megjithëse Mihalek pretendon se nuk e dinte që kjo formë bashkëpunimi do ta lidhte atë me propagandën kineze dhe betohet se ai pyeti nëse projekti kishte ngjyrime politike, dëmi tashmë ishte bërë si për reputacionin e tij ashtu edhe për përdoruesit e mediave sociale të cilët ishin padashur në shënjestër të propagandës kineze përmes tij. Ky rast ka hapur një debat të rëndësishëm në mediat sociale çeke dhe midis ndikuesve. Megjithatë, Mihalek nuk është i pari dhe ky rast nuk është unik në botë.
Ndikuesit/influencuesit e Asadit
Në vitin 2022, Washington Post " botoi artikullinIfluencuesit (Ndikuesit) "pikturojnë" regjimin në Siri, me ndihmën e sponsorëve” , i cili thoshte se ftesa e gazetarëve për të rehabilituar reputacionin e shtetit rezultoi të ishte një “katastrofë për marrëdhëniet me publikun”, përkatësisht “dështim në marrëdhëniet me publikun”, pasi gazetarët shkruanin në mënyrë kritike për përvojat e tyre. Kjo i tregoi regjimit të Asadit se duhej të largohej nga temat "politike" dhe të afrohej me temat që lidhen me stilin e jetës së vendit.
Burimi: freepik.com
Përmbajtjet e ndikuesve pastaj përmbytën mediat sociale, duke filluar nga ndikuesit spontanë që shijojnë potencialin tërheqës dhe vizualisht interesant nga vizita potenciale në Siri deri te ndikuesit e ftuar nga qeveria siriane. Megjithatë, asnjë nga këta ndikues nuk ishte plotësisht i lirë nga ndikimi i propagandës së regjimit, pasi çdo turist që hynte në vend duhej të shoqërohej me një udhërrëfyes të caktuar nga qeveria.
Si rezultat, kemi parë rrjete sociale të përmbytura me pamje të mrekullueshme të monumenteve antike, ushqimit, kulturës dhe njerëzve në Siri me pamje sipërfaqësore të shkatërrimit të shkaktuar nga lufta. Mund të dëgjonim disa histori njerëzore dhe diçka që i ngjante empatisë, por ndikuesit nuk na paraqitën kurrë realitetin më të thellë politik dhe shoqëror të vendit. Ata kurrë nuk na thanë se kush e bombardon Homsin apo Alepon, por na thanë se kush e shkatërroi Palmirën - armikun e përbashkët të ISIS-it. E gjithë ajo që u tha dhe u tregua ishte vetëm një mesazh tjetër i montuar nga regjimi i Asadit.
Një nga videot më tronditëse dhe surreale ishte ajo e influencueses @gus1thego me një titull në tabloidet: "Më torturuan në Siri." Videoja minimizon temën serioze të torturës duke treguar praktikat lokale të masazhit dhe anashkalon historinë e dokumentuar të torturës dhe shkeljeve të të drejtave të njeriut nga regjimi sirian.
Duke pasur parasysh situatën komplekse dhe të paqëndrueshme në Siri, e ardhmja e rëndësishme e komunikimit nga ai vend mbetet e pasigurt. Megjithatë, tani për tani, duket e sigurt se regjimi i Asadit do ta mbyllë kapitullin me përpjekje propagandistike duke përdorur ndikues.
Sa më tronditëse, aq më shumë "pëlqime"
Kohët e fundit, titujt botërorë ishin përplot me informacione rreth ndikuesve të Koresë së Veriut që mbështesin propagandën atje. Megjithatë, përveç ndikuesve të punësuar nga shteti që lexojnë Harry Potter para kamerave dhe shkojnë në kinema, Koreja e Veriut vizitohet edhe nga ndikues të huaj. Pavarësisht nëse janë të ftuar apo jo, është e vështirë të gjykosh të vërtetën e ndonjë videoblogu, postimi në Instagram ose videoje, por thjesht fakti që ata lëvizin pak a shumë lirshëm në videot e tyre me një aparat fotografik dhe një udhëzues qeveritar menjëherë pas tyre, ofron një pamje interesante të qasjes së re të Koresë së Veriut ndaj mediave të huaja.
Një video që përshkruan një përvojë skijimi në Korenë e Veriut tashmë ka gjysmë milioni shikime në YouTube, ndërsa një tjetër me mbi 700000 shikime tregon një vendpushim me pesë yje në Korenë e Veriut.
Përmbajtjet, si videot nga një influencues i quajtur @homeless.backpacker me mbi 200000 ndjekës, janë vetëm disa nga shumë që shfaqen në rrjetet sociale dhe parashikojnë një prirje të rëndësishme - njerëzit janë të interesuar të shikojnë brenda regjimeve të mbyllura, turizmi i errët po rritet në popullaritet, ndërsa ndjenja e ekskluzivitetit ose peizazhe të paprekura në rrjetet sociale është një burim i madh i popullaritetit. Një video në Instagram nga @homeless.backpacker që tregon një udhëtim me metro në Korenë e Veriut u pa nga 52.7 milionë njerëz, ndërsa një tjetër influencere @ nikakochetkova ka 17.9 milionë shikime.
Influencuesve u pëlqen të shfaqin destinacione ekskluzive, jashtë ambienteve komerciale dhe tashmë të njohura. Kjo u ofron atyre një mundësi unike për të provokuar reagime dhe për të rritur numrin e shikimeve. Në vitet e fundit, shumë ndikues kanë vërshuar Arabinë Saudite duke shfaqur pamje të këndshme të Alulës, Riadit, Jeddah dhe projektit futuristik Neom.
Përveç megastarëve Ronaldo ose Messi, influencuesit çekë @hynecheck ose @dominika.po vizituan Arabinë Saudite me ftesë të Bordit Saudit të Turizmit. Përmbajtja e tyre tregon peizazhe të bukura, qytete, kulturë dhe ushqim të shkëlqyer me një mesazh zyrtar të fushatës "Mirë se vini në një udhëtim që nuk mund ta kishit imagjinuar".
Reputacioni është në rrezik
Këto aktivitete shpesh rrezikojnë reputacionin e ndikuesve sepse audiencat e mediave sociale i kritikojnë ata për përfshirje në aktivitete propagandistike, mbulime dhe praktika të tjera joetike. Sjellja e keqe serioze mund të bëjë që kompanitë të ndalojnë së punuari me ndikuesit, gjë që do të ndikojë ndjeshëm në jetesën e tyre.
Reputacioni ndërkombëtar është një problem i shumëvjeçar për të gjitha vendet e përmendura, i cili kufizon qëllimet e tyre ekonomike, politike dhe sociale. Për disa kohë, këto vende kanë qenë në rrugën e duhur për të përmirësuar imazhin dhe perceptimin e tyre publik, duke përdorur një sërë kanalesh dhe mjetesh për të arritur audiencën e dëshiruar.
Përmbajtja në mediat sociale mbetet kryesisht e parregulluar. Ndikuesit nuk kanë ambicien e gazetarëve hulumtues dhe nuk duan të etiketohen si politikisht aktivë sepse bashkëpunimi i tyre komercial varet nga perceptimi si apolitik dhe joproblematik. Kjo ofron një mundësi të madhe për vendet ku mediat tradicionale janë më të dëmshme për reputacionin e shtetit, krizat në marrëdhëniet me publikun dhe raportimin e padëshiruar mediatik.
Edhe pse është e paqartë se si do të zhvillohet kjo industri, tani për tani mund të jemi të sigurt se ndikuesit me shtrirjen e tyre të gjerë tek audienca do të na tregojnë çdo gjë për çdo destinacion të ardhshëm që duhet të vizitohet pa pak ose aspak vëmendje për situatën komplekse gjeopolitike të vendit, ndërsa publiku duhet të përgatitet në mënyrë adekuate për këto mesazhe.
Të drejtat autoriale: European Journalism Observatory (EJO)
Instituti për Studime të Komunikimit (ISK) është anëtar i Observatorit Evropian për Gazetari (EJO). Pikëpamjet e shprehura në këtë faqe janë të autorëve dhe nuk pasqyrojnë gjithmonë pikëpamjet, politikat dhe qëndrimet e EJO dhe ISK.
