Дигитални вештини кај студентите на туризам и угостителство: случајот со Северна Македонија
Број 6 | октомври 2025
Цветанка Ристова Магловска, Факултет за туризам и бизнис логистика, Универзитет „Гоце Делчев“ – Штип, Северна Македонија
доцент на Факултетот за туризам и бизнис логистика при Универзитетот „Гоце Делчев“ во ШтипАпстракт
Како што технологијата сè повеќе влијае врз секојдневниот живот, така индустриите за туризам и угостителство интегрираат дигитални технологии за да одговорат на очекувањата на туристите. Како последица на тоа, дигиталните вештини стануваат сè поважни со оглед на тоа што работното место постојано се развива. Бизнисите континуирано бараат вработени со овие компетенции, што ја зголемува побарувачката за знаења во областа на дигиталните вештини. Очигледната дигитална потреба на индустријата ја истакнува сè поголемата вредност на дигиталните работници. Работодавачите се залагаат за унапредување на вештините, што резултира со тоа што денешните барачи на работа треба да имаат специјализирани вештини за да се издвојат од останатите. Иако одредени универзитети и образовни институции го модифицирале или прошириле својот курикулум за да одговорат на растечката побарувачка за дигитални вештини, постои итна потреба од истражување за да се процени растот на дигиталните вештини кај студентите по туризам и угостителство, имајќи предвид дека тие се идни носители на туристичките услуги. Ова истражување, кое досега не е спроведено исклучиво на студенти од оваа област во Северна Македонија, има за цел да ги прикаже наодите за дигиталните вештини кај студентите на Факултетот за туризам и бизнис логистика, преку идентификација на нивото на дигитални вештини. За таа цел, беше применета квантитативна методологија, преку анкета спроведена меѓу 100 студенти на додипломски студии.
Клучни зборови: дигитални вештини, угостителство, студенти, туризам, работно место
